Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAltena, Nelleke; Appel, Rene
TitelMother Tongue Teaching and the Acquisition of Dutch by Turkish and Moroccan Immigrant Workers' Children.
QuelleIn: Journal of Multilingual and Multicultural Development, 3 (1982) 4, S.315-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArabic; Bilingual Education Programs; Bilingual Schools; Dutch; Elementary School Students; Foreign Countries; Immigrants; Language of Instruction; Language Proficiency; Second Language Learning; Turkish; Netherlands
AbstractPresents results of research on the second-language proficiency of children participating in an experimental bilingual school, where children used mother tongue 75 percent the first year, 40 percent the second. Children attended neighborhood schools from the third year on. Supports the claim that mother tongue teaching does not harm second-language acquisition. (EKN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: